donderdag 11 oktober 2012

" Geen gezeur, geen gezeik, iedereen rijk!! "


Als Pa bij iemand op bezoek kwam, dan was dit altijd zijn fameuze onliner. Simpel, geen geklaag en gunde iedereen het geluk.
Een graag geziene toffe peer op de ijsbaan, een stadion of aan de waterkant. Of ie nou met of zonder hengels aan zijn geliefde "Olifantenmeertje" zat, met of zonder schaatsen op het ijs stond, in stadion de Meer stond of die "'lelijke'" Arena zat, hij was altijd in voor een gebbetje. Discussies ging ie nooit uit de weg, maar wel altijd met respect tegenover de ander. Een mensen mens. Een levensgenieter.
Een man die zou gaan genieten van z'n welverdiende pensioen. De schaatsen waren al geslepen, de hengels gerepareerd. We hadden grote plannen Pa! We zouden die Watergraafsmeer eventjes goed onveilig maken!
Afgelopen dinsdag was het lijntje net te dun. Je hebt nooit een eerlijke kans gekregen.
Boven wacht voor je, een beste sloot met ijs. Je zei ooit; " dat vierde kruisje dat zou toch wel de kers op de taart zijn! "
Mocht die sloot ontdooien, dan heb jij lieve Papa nog altijd kans op die schubkarper die jaren geleden je spoel leegtrok.

Rust zacht Pappa.

Je zoon.

13 opmerkingen:

  1. Andres dit is voor jou en je naasten en de rest van de familie een groot verlies.
    Gecondoleerd met het verlies van je vader,ik wens je sterkte!

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijze woorden van je pa. Ongelooflijk hoe dit heeft kunnen gebeuren. Weet dat ik me je mee leef. Hou je sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Andres !
    Ook ik wil jou , en je naasten veel sterkte wensen !

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gecondoleerd en sterkte.

    patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb je dit mooi verwoord Andres, echt de man zoals hij was. Het is zooo ontzettend oneerlijk en vooral voor je mams een heel groot verlies......
    Heel veel sterkte gewenst van Kees en Ardy en zorg vooral goed voor je lieve moeder....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee gappie goede tyden slechte tyden wat een kut serie blykt dat weer te zyn .zo maak je allerlei leuke plannen met die ouwe en zo stelen ze hem zo maar weg.het blykt wel het leven is niet eerlyk.[het lykt wel vissen] langs deze weg wens ik jou en je naaste heel veel sterkte met je verlies .guus waar je ook bent man vang een hele dikke.fons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gecondoleerd en eveneens van mij sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mensen, allemaal ontzettend bedankt voor jullie hartverwarmende steun via de blog, mail en telefoon.
    Mijn familie en ik voelen zich ontzettend gesteund en gesterkt door alle reacties!
    Volgende week donderdag is de plechtigheid, en dan zoeken we daarna een mooi plekkie uit voor em op zee. Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Andres,
    tja....alles is hier al gezegd! Ik wens jou en iedereen heel veel sterkte toe!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vader

    Als 't rouwrumour
    rondom jou is verstomd
    de stoet voorbij is
    van de schuifelende voeten
    dan voelen wij
    dat er een diepe stilte komt
    en in die stilte
    zullen wij
    jou dan opnieuw ontmoeten
    of in gedachten tegenkomen
    Het is alleen het lichaam
    dat is weggenomen
    niet wie je was
    en ook niet wat je zei
    We zullen altijd nog
    in stilte met je praten
    waar we ook zijn
    of waar we gaan
    Nu j'onze handen
    niet meer aan kunt raken
    raak j'onze harten
    nu nog duidelijker aan
    (gedicht van Toon Hermans)
    liefs,
    am

    BeantwoordenVerwijderen
  11. andres ik wil bij deze jou en je familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd .
    ik heb vaak gelachen en gebabbeld met je vader bij het olifanten meertje of in het park tijdens het vissen .
    Ik zal hem missen .....
    sterkte mike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn wij geschrokken 9 Oktober 2012.
    Guus ik weet niet wat ik moet zeggen,wat ben ik blij dat ik jouw heb mogen ontmoeten en je vrouw en kinderen,wat hebben we gelachen op de camping in Olst,wat hebben we toen leuk gevist,je zoon toen nog 6 jaar wat een schik hadden we met elkaar.Nu dit ik kan het niet bevatten,dat je er niet meer bent,ik wens Willie en de kinderen heel veel sterkte.
    Rust zacht Gabber.
    F.v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen