woensdag 26 november 2014

Spiegelmania...


Mijn voorliefde voor spiegelkarpers is bekend. Niet vreemd, het zijn toch ook prachtige vissen! Vooral de projectspiegels kunnen op mijn nodige aandacht rekenen.
Trekgedrag en groei zijn reuze interessant!

De laatste tijd was die aandacht wat afgezwakt. Elke nieuwe lichting was aan de kale kant. Mooie vissen overigens, zeker als ze op gewicht komen. Toch mis ik karakter!
Vissen, waarvan elke schub op de flank een verhaal heeft.

Er is hoop. Door veel vraag, lijken de kwekers wakker te zijn geworden. Er word druk gekruist met rassen en brengt nu al de nodige resultaten.
Vorige week was er een uitzetting in de Amsterdamse wateren. Ik kon helaas niet, maar de berichten en reacties waren veel belovend.

Het ultieme viswater komt hiermee weer een stukje dichterbij. Een gezonde mengeling van allerlei karperrassen.
Amsterdam heeft't!
Via onderstaande link, een korte impressie van de afgelopen uitzetting die gemaakt is door collegablogger; Sander kunst.

https://www.youtube.com/watch?v=KBtAuxynKbI&list=UUVvLWQ5qfGnqgLvYXSnjomQ


Verder breng ik een ode aan alle spiegelkarpers door middel van dit in elkaar gefrummelde filmpje.

Veel kijkplezier!




5 opmerkingen:

  1. In elkaar gefrummeld of niet ik heb weer genoten tijger !!! lekkere serie hoor :)

    leuk dat je de uitzet filmpje plaats en wat betrefd karakter zal het nog wel enige jaren duren voordat de boezem er rijkelijk mee is gevuld

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi filmpje maat .als ik die vissen zo langs zie komen wordt ik toch wel erg blij!!!!.nu is kijken wat het nieuwe jaar allemaal voor moois gaat brengen groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het zien Fons! Zoals elk nieuw jaar, weer spannend gaat worden.

      Verwijderen
  3. Gelukkig neemt de variƫteit flink toe de laatste jaren, blijkt ook weer uit je filmpje. Nice!

    BeantwoordenVerwijderen