dinsdag 14 november 2017

Nieuwe dingen...


Ik ben nou niet echt een bang uitgevallen mannetje. Toch doorkruisen er een paar spannende en nieuwe dingen mijn pad, waar ik af en toe de kriebels van krijg. Het zijn nieuwe dingen. Spannende en vooral belangrijke zaken. Daarover straks meer.


Het einde van het jaar nadert met rasse schreden. De tijd van terugblikken komt er weer aan. Ik ga geen jaren terug, maar 2017 zal ik nog even in m'n hoofd voorbij laten schieten. November is daar nog echter te vroeg voor. Dus kijk ik stiekem alweer vooruit. Eigenlijk is dat veel interessanter dan terugblikken. Het traditionele jaaroverzicht houden jullie overigens zeker nog te goed rond eind december.
Omdat ik mijn privéleven graag privé wil houden kan ik lang niet alles verklappen. Echter is dit blog wel een platform waar je soms met dit soort dingetjes er niet omheen kan.

De kogel is door de kerk! Afgelopen week heb ik mijn baan opgezegd. Dat is niet zo maar even wat. Het is pas de tweede keer in mijn leven dat ik dit doe. Dat geeft dus de eerdergenoemde kriebels. Wel blije kriebels! Ik ga vanaf januari iets nieuws doen waar ik gelukkig van word. Werk wat mij interesseert. Dat is niet geheel onbelangrijk bij een nieuwe baan. Natuurlijk zijn daar ook weer onzekerheden over, maar dat zal voornamelijk te maken hebben met het aspect van nieuwe dingen.
Qua visserij zal er denk ik weinig veranderen. Ik kan nog niet heel ver vooruitkijken, maar hoop wel op iets meer vistijd in het komende jaar. Dat was in 2017 best wel karig.
Het bloggen vindt ik nog steeds erg leuk. Linkerflanken zal dan ook zeker voort blijven bestaan. Toch zijn er een aantal zaken wat mij demotiveert. Ondertussen heb ik wel zo'n beetje alles beschreven wat zich in mijn vissersleven afspeeld. Daar zal weinig verandering in komen. Echter heb ik het idee dat bloggen een beetje uit de mode raakt. Mensen stoppen ermee, vissen niet meer of hebben geen tijd. Vaak gaat het bloggen over in vloggen. Een filmpje vindt ik best leuk op z'n tijd, maar ik beschik nou eenmaal niet over de juiste spullen om dit te doen. Goed te doen welteverstaan. Het aantal reacties neemt ook af. Niet dat ik daar specifiek op zit te wachten, maar dat geeft soms wel een leuke interactie tussen lezer en blogger. De anoniemen die proberen grappig over te komen heb ik niet meegerekend.
Als ik naar de statistieken kijk word er wel degelijk gelezen of gegluurd. Ik wil mijn vaste groep lezers dan ook niet teleurstellen. Ik ga door met bloggen, maar op een gematigde manier. Dat was bij de meeste denk ik wel al opgevallen. Met één blog per maand heb ik nog altijd genoeg avonturen en hoef ik niet te 'herkauwen'. Door meer beschikbare vistijd in de toekomst valt dat gematigde misschien wel weer mee. Anyway, nieuwe dingen.

Over nieuwe dingen gesproken. Er word nog steeds gevist. Er word best wel fanatiek gevist. De wintervisserij is nu toch echt wel begonnen. Voor mij de mooiste periode van het jaar. De watertemperatuur is op de meeste wateren drastisch gedaald, en ik bemerk op sommige stekken die ik nu aandoe wel meer passiviteit van de karper. Toch zijn er altijd van die dagen dat het goed loopt. Daar verandert de winter helemaal niets aan. Misschien een 'eyeopener' voor sommig die denken dat het in de winter kansloos is om een karper te vangen.
Eigenlijk klooi ik op dit moment maar wat aan. Ik vis een dag met Fons, alleen of probeer nieuwe wateren met Rolf. Soms is het een 'gouwe'. Soms een 'ijzeren'. Simpel! Met weinig verwachtingen naar het water gaan om vervolgens soms heftig blij verrast te worden.

De coverfoto is er zo één.
Vorige week maandagavond. De eerste nachtvorst is in aantocht. Vaak zijn dit de momenten dat je aan het water moet zijn. Ik heb het de laatste jaren te vaak meegemaakt. Fuck de zuidwesterstorm! De luchtdruk moet gewoon 'sky-high' zijn en de hemel glashelder. Als het daarbij ook nog eens windstil is, dan is het plaatje compleet. De eerste rijp verschijnt op het nog iets te groene gras voor de tijd van het jaar. Na tien minuten trekt de top van de hengel zich goed krom, een volle fluiter volgt. Ze hebben er zeker nog zin in, die beesten! Het resultaat hebben jullie al gezien.
Het werd die avond nog veel mooier. Ik bewaar het beste voor wat later. De stek loopt in ieder geval. Ik vang die avond nog twee karpers. Ik blijf me nog steeds verbazen over de omstandigheden, maar het werkt. Er volgt nog een hele dikke en een schattige projectspiegel.


                                                               Is het geen schatje?



Qua vis mag ik deze maand niet klagen. Met de weinig beschikbare tijd komt er op een paar blanks na, wel een vis in het net.
Ik kijk graag vooruit. Ik kijk graag naar nieuwe dingen. Laat de winter en 2018 maar komen!





































Geen opmerkingen:

Een reactie posten