zondag 19 februari 2012

Zomaar een brug.......


Wat is verstandig? Thuisblijven? Tussen het ijs pielen? Fons zag een karperhol met mooie winterholletjes. Het was ook nog eens al vierentwintig uur ijsvrij. Gaan dus!

Met een gunsige watertemperatuur van maarliefst twee graden stijgen de kansen weer. Het water is in ieder geval weer in vloeibare vorm waar te nemen.
We plannen een mini-sessietje van een uur of drie. Gewoon om weer even in te komen. Thuisblijven is tenslotte zeker geen vis op de mat. Al hebben we de verwachtingen getemperd zoals; net geen ijs meer, lage watertemperatuur en een vis vandaag is absoluut bonusmateriaal. Aan de stek kan het in ieder geval niet liggen. Het wemelt er van de dukdalven, drie nauwe brugingangen en een mooie harde bodem. Met een diepte van ongeveer drieeneenhalve meter was er een sprankje hoop.
De dag vliegt voorbij. Er worden onderlijntjes geknoopt, maken een soepje, en maken een rondje langs de waterkant. Een piep blijft uit.
Als ik de brug onderdoor ben, valt mijn oog op een vuilhoekje. Een hoekje met half verteerde lissen, drijfvuil en nog wat andere meuk. Tussen de zooi zie ik een hoopje zwarte veren. Van binnen juich ik. Meer koeten? Als ik dichterbij kom, zie ik dat het een Aalscholver betreft. De winter heeft toegeslagen. Een meter of tien verder zie ik nog zes dode kadavers. Ook dit waren mooie volwassen aalscholvers!! Ik loop terug naar Fons en zeg; er is toch niets mooiers dan blanken op een prachtige winterdag als deze!





                                         Een paar concurrenten minder
                                     
                                       

5 opmerkingen:

  1. Da's niet zomaar een brug! Mooi stekkie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is inderdaad een mooie stek.

    Zou het echt komen door de kou die kadavers ???
    Of zou het een andere redenen hebben.
    Dacht dat ze wel erg sterk zouden zijn in overleven ( aalscholvers ).

    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Boudewijn; Leuke brug, teveel plekken om op te noemen!
    @Sander; als er ijs op ligt word vissen voor deze rakkers vrij lastig. Ik denk dus echt, dat ze gefucked waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat toch met dat holletje van Fons? Daar komen gewoon dooie vogels uit! Tis toch verdorie frappant! Ik zit zelf net een verslag over een dooie zwaan te typen. Zijn we paranormaal verbonden of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij zitten we op hetzelfde spoor. De vos is in ieder geval al lekker aan het slachten. Denk dat we hem nog wel tegen gaan komen. Nou, Rein is voor mijn!

    BeantwoordenVerwijderen