maandag 10 september 2012

Nog even.........En dan??



De muren zijn gewit. De plintjes zijn geschilderd. Het behang is geplakt en het laminaat ligt akelig strak bovenop het betonnen vloertje van mijn nieuwe appartament.
Ik ben trots. Eindelijk na lang gezeik, m'n eigen hokkie, m'n eigen stekkie!! Bij deze wil ik alvast de mensen bedanken die aan deze luxe bivy hebben bijgedragen.
Aankomend weekend gaan de meeste spullen over, van drie hoog achter naar hopelijk een thuis, waar ik kan genieten van rust, ruimte, natuur en heel veel viswater.
De Amsterdamse karperavonturen zullen zich misschien wat landelijk kunnen gaan afspelen, maar in de Hoofdstad zijn ze nog zeker niet van me af. De uitdagingen wat karpergebied betreft en water houd dit waarschijnlijk oneindig levend.
Toch kwam ik al brommend op weg naar m'n nieuwe stekkie, akelig veel mooie plekken tegen. Ik stond eigenlijk een beetje verbaasd te staren naar alle mogelijke stekken. Gewoon teveel om op te noemen. Dat ik daar nooit werk van gemaakt heb? De luxe zit em ook in een waterrijke provincie.
Ik ga op m'n gevoel en instinct af. Hier zal ik gewoon op moeten vertrouwen. Of er dit jaar nog succes zit in nieuwe stekken, weet ik echt niet.
Afgelopen donderdag spreek ik vismaat Fons. Ik spreek hem moed in om het op een oude bekende stek te proberen. Ik kan niet ivm verhuizing/klussen. Ik voel gewoon aan m'n water dat er geharkt gaat worden. De vis springt en rolt zoals ze alleen in Hardewijk kunnen.
"'Dres,ik heb nog geen korrel gevoerd!"
Fons, maakt niet uit. Knal er een paar kilo Milky Scopie op! Zo geschiedde.
Zaterdagochtend om kwart over negen krijg ik tijdens het latjes leggen, telefoon.
'Twee runs in tien minuten'. 1 verspeeld en 1 gevangen'. Met het instinct zit het dus wel goed.
Ik baal. Ik ga als een beest tekeer. Het laminaat ligt er binnen een dag in. Peinzend en zuchtend denk ik aan alle mogelijke opties voor het heilige najaar.
Ik moet harde stekkeuzes gaan maken voordat de gevoelige winter weer langzaam zijn intrede gaat doen. Zal ik alvast op een nieuwe stek? Of ga ik voor zekerheid?
Eerst de meuk weg van drie hoog achter, en dan een nieuw fris begin. Ik houd jullie op de hoogte.

2 opmerkingen:

  1. "'Dres,ik heb nog geen korrel gevoerd!"
    Gelukkig had ik 75 meter naar links 2 kg per dag gevoerd. Vijf dagen lang. Scheet die vis oranje Fons? Bweuh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oranje? jezus man waar voer je mee rolf ? maar nou je het zegt ik zag wel een schooltje goudvissen .MSBzeker he??????? groet fons

      Verwijderen