maandag 21 oktober 2013

Autumn signs



De herfst zet door. Mijn kastanje op de hoek is nu nog voor heel eventjes gevuld met geel herfstblad, maar deze word met de minuut kaler. De kastanjes worden groter en bruiner.
Gelukkig blijft de luchttemperatuur nog even lekker stabiel en van de steady southern's word ik ook heel blij.

Hoe anders was dat vorige week zondag. Het leek wel of de wereld voor heel eventjes verging. Recordhoeveelheden regen. Kelders onderwater en de straten stonden blank. Een vismaat die je 'smiddags belt, of er nog uitzettertjes over zijn voor z'n inmiddels ontstane tuinvijver.
Ik cancel niet vaak een vissessie, maar met dit weer moesten vismaat Fons en ik ook even passen.
Xenon was ons even te vlug af.


                                                     Xenon. De fukker!


De visserij was de dag ervoor al even wispelturig. Bij aankomst een springende vis, een duikende koet die zonder boilie weer bovenkwam en een spontane fluiter, een uur of vier later. Raar en niet te verklaren. Dat houd het wel spannend. Net zoals afgelopen weekend. Een half uurtje chaos op je stek om vervolgens tot in de middag duimen te lopen draaien.


                                           Chaos op de stek. Leve de zelfontspanner!

Ik krijg geen vat op de aastijden. De ene keer denk ik het gevonden te hebben door in de middag te vissen en te vangen. Vervolgens blank ik de sessie daaropvolgend en vang ik in het pikkedonker m'n vissen. Deze aastijden zijn op 't moment net zo veranderlijk als het weer. Voorlopig dus een kwestie van elk stukje overgebleven tijd, goed en nuttig aan de waterkant besteden. Ik vis dan niet, maar stiekem toch ook weer een beetje wel.


Voor volgende week staat de eerste en echte grote filmtrailer op stapel. Belevenissen van het afgelopen jaar.
Voor nu; veel kijkplezier met een samenvatting van afgelopen weekend!





10 opmerkingen:

  1. Toch blijf ik het interessant vinden hoe anderen experimenteren met hun voer, leuk !
    En gewoon nog even 2 vissen weten te vangen Top

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Experimenteren is goed, tot dat ik vaak op een goed lopend aasje stuit. De kleine aanpassingen zijn dan meer een vorm van zelfvertrouwen en een beetje bijgeloof.

      Verwijderen
  2. Leuk filmpie Dres.Lekker mooi lelijk schuppie die tweede! Wel vis en actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha!, ja die tweede was eigenlijk niet om aan te gluren. Een makreel is nog hoger gebouwd. Dat lelijke maakt het idd ook wel weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk filmpje Andres. Je lijkt ergens op iemand die ik nog ken van vroeger uit Den Haag. Hij heeft een snelle stem met een haags accent. In jouw filmpje hoor ik jouw stem en dan strookt dat niet met mijn voorstelling. Dat vind ik wel Grappig
    Ik wist trouwens niet dat die hoosbui een naam had. Nu wel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snel en plat Amsterdams Michael, haha! Dat strookt inderdaad niet. Als je er een voorstelling bij maakt kan ik het me wel voorstellen,huh?
    Xenon was eigenlijk de naam van het lagedrukgebied, die de hevige neerslagband veroorzaakte en weer in een krul terugkwam over Nederland. Volgens mij heeft een Duitse meteoroloog de naam aan die fukker gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In ieder geval goed te verstaan en duidelijke uitleg. Wederom dank voor het delen. Jammer dat de aanbeten na start niet door liepen. Mooi ook dat je de ganzen die voorbij kwamen opmerkte terwijl je aan het opnemen was. Zien, luisteren, ruiken enz. als echt buitenmens! Wat is nou mooier, op de bank naar RTL kijken of.... Ach antwoord weet ik natuurlijk al, enjoy!

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Fer! En dat bankhangen is inderdaad niets voor mij. Een huiskamer met wuivend riet en een stevige zuidwester is veel leuker!

      Verwijderen
  7. Leuk informatief filmpje Andres.
    Ik vind je site goed opgezet en fijn om te lezen.
    Ga zo door.
    Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leo,
      Welkom! Leuk om te lezen!
      binnenkort volgen er nog meer filmpjes en verslagen.

      Verwijderen