maandag 11 november 2013

Verlangen...



                                               Ik wist al hoe je er uitzag
                                               In al die slapeloze nachten,
                                               Al kende ik je nog niet,
                                               Ik keek al naar je uit. 

                                               (Tekst: Szenes Ivàn)


Na een geweldige en veel te korte zomervakantie in Hongarije, (waarvan jullie nog een artikel te goed houden) werd ik afgelopen weekend uitgenodigd voor een zogenaamde Hongaarse avond.
De Hongaarse school is een fantastische groep mensen die eens in de zoveel tijd een avond organiseren waar je voor heel even de culturen van het Hongaarse land kan opsnuiven.
'Liederen van verlangen' door Katalin Karàdy werden deze avond meeslepend vertolkt en uitgevoerd door Edina Csüllög.
Katalin Karàdy was 'hot' in de jaren veertig. De Hongaarse troepen putten hier kracht en motivatie uit.

Tijdens de avond dwaal ik af. M'n gedachten dwalen weer terug naar een week eerder. Het grote verlangen werd voor één keer ingewisseld, in de vorm van een vis die ik qua schoonheid nooit meer zal kunnen overtreffen. Een schitterende Edina op een ontnuchterende avond...



                Keiharde ontnuchtering met altijd een sprankje hoop en verlangen...



                                    Ik droom toch niet? Check het schubbenpatroon!!




                                   Ook de linkerflank mag er wezen.

8 opmerkingen:

  1. Echt een supermooie vis man !
    Ben bang dat je gelijk heb, overtreffen ? Ben bang van niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo,dat is een mooie! Dat is een hele mooie! Daar kan je alleen maar van dromen. En dan opeens heb je hem in je handen. Je zal je eigen nog vaak in je arm knijpen :) Gefeliciteerd.

    Gr. Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks mannen! Nu op jacht naar een kale homp met visvlees of een hele dikke schub??
    Doet me deugd dat de reacties op deze vis eigenlijk veel leuker zijn, dan na het vangen van een zware. Dit doet vermoeden dat het gros van de karpervissers voor schoonheid gaat.
    Het uitzetten van diverse karper rassen blijft daarom voor de gezondheid, maar zeker ook voor de schoonheid van belang.
    Check het laatste bezoek van de BVK aan Valkenswaard maar eens. Rechtsboven in deze pagina vind je de link naar hun verslag en site.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat Hongaars verstaat toch niemand, natuurlijk wel de intensie. Maar deze vis dat verstaat iedereen. Een zogenaamde volschub, hoeveel zullen er daar van rond zwemmen? Gelijk ook waarom we dat zo kunnen waarderen. Het topje van de pyramide dus, met goud bekleed.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat topje is best spits en dun Fer. Spijker op de kop?
    Al tig jaar zit ik op deze boezemsloot te vissen en zie dit beest voor het eerst. Da's het leuke. Elk seizoen een wisseling van de wacht en vang je 'nieuwe' vissen.
    Mooie geruststelling over het feit dat je deze puzzel nooit op kan lossen en het bestand nooit te weten komt.
    Eén zekerheidje; mooier word het niet. Vandaar mijn kater.

    BeantwoordenVerwijderen