maandag 2 maart 2015

Abraham...


Vismaat Fons is vijftig geworden!

Afgelopen zaterdag was het tijd voor een feestje.
Een verrassingsfeestje welteverstaan. Maanden van voorbereiding gingen hier aan vooraf.
Door diverse vismaten van vroeger en nu, werd wat moois georganiseerd om deze dag niet onopgemerkt voorbij te laten gaan.

Fons heeft een rijk visverleden. Toen hij nog maar net kon lopen, was hij al op de Zuidpier in IJmuiden te vinden. Ontelbare gullen, wijtingen, zeebaarzen en scharren wist hij te vangen. Hij was er in weer en wind te vinden met zijn kenmerkende watergecoolde Zündapp als kleurrijk vervoersmiddel.

Ook als wedstrijdvisser heeft Fons zijn sporen meer dan verdiend. Van zowel als de kant, als van de boot wist hij menig wedstrijd en competitie te winnen.
Tegenwoordig is Fons vooral karpervisser. De man ademt karper.
Een grote reden voor deze switch weten een hoop mensen nog niet. Een reden die voor veel kustbewoners die Fons kennen, tot op de dag van vandaag niet beantwoord kregen.
Verandering van visstand, regelgeving en stroperij zijn grote reden van deze overstap.
Fons is ook een man van; "Aan mijn lijf geen polonaise".
Hierdoor vind hij dan nu ook zijn rust met het karperen. Hij is een visser visser! Wat de volgende vijftig jaar hem brengt weet niemand. Krabvissen op de Beringzee, Tonijnvissen, feedervissen op brasem of klatst ie op een dag het Kempisch even leeg? In ieder geval van harte gefeliciteerd en nog vele jaren visplezier!




                   Het zeevissen nog niet voorbij...


Afgelopen zaterdag werden alle vismaten opgetrommeld voor een zeevissessie in zoet water.
Een mooi mix die garant stond voor een fantastische dag. Qua weer hadden we zeker geen klagen en er werd zelfs nog een visje gevangen. Bot, wijting, tong, schar, meun en zeebaars werden gehaakt.

Tot slot voordat hieronder het fotoverslag van deze dag volgt, wil ik graag alle mensen bedanken die deze dag hebben mogelijk gemaakt; Peter Wezenberg, Mathieu van Dijk, Jeffrey Vrielink, Luc Mom, Sander Kunst, Freddy Nijen Twilhaar, Melvin Tynes, Hans Hendriks en Gerk van Dijk.

















12 opmerkingen:

  1. ik vond het een topdag mannen 50 worden is nog niet zo slecht .ik heb er in ieder geval enorm van genoten.en uit de grond van mn hart echt bedankt voor iedereen die dit heeft mogelijk heeft gemaakt.jullie zijn top .groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schud Fons de hand van mij Andres!! En dat jullie nog vele jaren gezellig mogen vissen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik doen Björn! Zondag kreeg ik alweer een pak op m'n broek met karperen. Uitslag:3-1
      Was wel weer gezellig!!

      Verwijderen
  3. Leuk georganiseerd door je vis maten,van harte gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal het doorgeven Ronnie. Is toch veel leuker dan het standaard huiskamerverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk. Volgens mij een gouwe gozer als ik het zo volg op fb en dit blog. Nog veel visplezier gewens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat zeker lukken Michael. Wij verstaan elkaar wel. Er liggen weer heel wat sessies op stapel.

      Verwijderen
  6. Neen Michael, Fons is bepaald geen gouwe gozerd. Meer een klootzak, een vuile hufter, smerige stekkenpezerd... Maar ja, wel een aardig ventje, kutventje, maar wel een aardig kutventje... Felies Fons, mooi dat je gabbers dit voor je gedaan hebben ouwe peer! Dat zegt wel wat over je bro'! Doe je goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Congratz Fons! Lang zal ie vissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hee Rolf ik zie nu je reactie pas ouwe .dikke griep te pakken .wat je reactie betreft wederzijds man .oja krijg er ook een griepje bij .ps ik ook van jou hahahaha Fons

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi initiatief heren! Fonsie, congrats!

    BeantwoordenVerwijderen