donderdag 23 maart 2017

Passen en meten...


Afgelopen zondag.

Zoals de afgelopen twee weekenden, werk ik ook dit weekend. Er is nauwelijks tijd om te hengelen. Dat vreet aan me. Ik voer doordeweeks een paar plekjes aan. Gewoon om toch maar even met het vissen bezig te zijn. Daadwerkelijk op deze plekken vissen is er niet bij. Jammer, want de goede tijd is gearriveerd. Je voelt het! Je ruikt het!



Ook afgelopen zondag is het een komen en gaan van belangrijke zaken op het werk. Prima, dat houd me levend, maar het is wel energieverslindend. Energie om na het werk een paar uurtjes te gaan vissen, wat nu weer prima kan, is er niet bij.
Ik lees de voetbaluitslagen. Voor een neus als ik, niet echt om blij van te worden. Feijenoord gaat met de landstitel aan de haal. Als rechtgeaarde Amsterdammer is het maar moeilijk toegeven, maar ergens is het nog verdiend ook. Als 'we' niet van Excelsior kunnen winnen, dan houd het al gauw op.

Ik baal. Ik ben tenslotte een neus!
Vermoeid van het werk, zie ik een avondje bankhangen met voetbalsamenvattingen niet zitten. Ik ga gewoon vissen! Zo komen die voer back-upjes toch nog van pas!
Ik geef het twee uurtjes. Zo kan ik nog redelijk op tijd m'n bedje in, om maandagochtend weer vrolijk aan de arbeid te kunnen.

Het duurt niet lang. Een kwartiertje om precies te zijn! Het voeren betaald zich uit. Inzet is alles!
Het kan slechter met een 'babyface' spiegel. Deze heeft in ieder geval potentie. Ik ben een blij mens, dankzij de godenzonen...




Het word langzaam donker. Ik denk aan inpakken, maar wacht nog een kwartiertje. Dat eerste uurtje donker in het voorjaar is vaak magisch.
Terwijl ik de eerste spulletjes aan het inpakken ben, volgt er een hortend en stotend runnetje.
Het drilt raar. Een zeelt? Een valsgehaakte snoek?
Heel even denk ik aan een Zuid-Amerikaanse Pacu. Ik moet even goed in het net kijken. Een winde!

Op zich geen wereldschokkend nieuws, maar gezien de uren die ik op het bewuste water er al op heb zitten, kwam ik deze soort nog nooit eerder tegen. Een leuke afsluiter die met zestig centimeter ook nog eens een nieuw p.r betekend.







3 opmerkingen:

  1. Dresmans... Topverhaal, maar te kort. Volgende iets langer aub ;) Ga zo door, heel fijn dit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen tijd ouwe wipneus;) Hier moet je het echt even mee doen.
      Halen wat er te halen valt!

      Verwijderen
    2. Geen tijd ouwe wipneus;) Hier moet je het echt even mee doen.
      Halen wat er te halen valt!

      Verwijderen