maandag 29 oktober 2018

Helemaal terug!


De bovenstaande titel kan je op diverse manieren interpreteren. Ik ga weer terug naar het begin. Het begin, waarin het plezier de boventoon voert. Lekker veel aan de waterkant vertoeven en af en toe een hengeltje uitgooien, als ik een kans ruik. Aan de andere kant ben ik weer terug! Maar dan ook echt! Lees je even met me mee?



De afgelopen maanden is het bloggen en vissen er behoorlijk bij ingeschoten. Dat had diverse redenen. Zo kwam ik er door een nieuwe baan en studie gewoonweg niet aan toe. Het is een slap excuus, maar er gebeuren nou eenmaal dingen in een mensenleven die dan even voorgaan. Voor een goede sessie moet alles kloppen. Ik bedoel dan niet de weersomstandigheden, aas en dergelijke. In het koppie moet ook alles op een rijtje staan. Als dat niet het geval is, sluit mij dan maar voor een tijdje op. Ik hou nou eenmaal niet van half werk.
Inmiddels is de studie afgerond en is het werk in rustiger vaarwater terecht gekomen.


                                                             Ik hou niet van half werk!

Zo wandelde ik afgelopen week langs mijn thuiswater. Nou ja, thuis? Ik heb er dit jaar 2 keer gevist. Maar goed, ik kom er graag met of zonder hengel en dus ook deze keer voor een wandelingetje. Ik zie een karpertent staan en loop straal voorbij. Ik wil de beste man niet storen, maar deze schiet mij direkt aan. "Hey Andres, hoe is het?" Een beetje verbaasd stamel ik terug dat het met mij allemaal goed gaat. De beste man, waarvan ik geeneens de naam weet, steekt van wal. "Blog je niet meer? Vis je niet meer? Schrijf je niet meer?" Ik voel dat ik verantwoording moet afleggen en leg uit. Ik leg uit waar ik nu dus over blog. Soms heb je ook gewoon even geen zin om alles maar te delen. Daar komt bij, dat behalve mijn studie en werk er op visgebied ook een aantal dingen gaande zijn.
Zo zijn 'mijn stekkies' uit het verleden niet meer de stekken die het geweest zijn. Of te druk, naar de klote geholpen of ze bestaan gewoonweg niet meer. Dat geeft je motivatie nou ook geen boost!
Zo word er samen met drie vismaten een heuze visboot gekocht. We verkennen en vissen het onbekende tegemoed. Dat is meer dan goed bevallen! Een nieuwe wereld met nieuwe mogelijkheden. Alhoewel er ontzettend hard geblankt is, vangen we ook nog wel eens wat. Zie het als een optimale investering voor 2019. Die nieuwe en ontdekte stekken moeten in 2019 zijn vruchten gaan afwerpen.
Ik voel me dus weer helemaal terug! Lekker investeren en bezig zijn met m'n visserij!

                                                             Lekker investeren in je visserij!

Zo genoot ik een paar weken geleden ook van een welverdiende vakantie. Een visvakantie uiteraard!
Samen met een goedgetrouwe en oude vismaat genoten we ontzettend hard van een prachtige sessie in het Franse land. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken van de aankomende film. En zoals jullie van mij gewend zijn, is dat natuurlijk in elkaar gefrommeld. Dus zonder dure camera's, drones en bewerkingstudio's. Jullie moeten het er maar mee doen! Tot gauw!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten