maandag 13 juli 2015

Solea solea...



Het wil even niet lukken met vriend karper. Dan druk ik me nog zachtjes uit!
Een depressie is een groot woord, maar ik krijg het op 't moment niet voor elkaar.
Om weer in de 'schwung' van vangen te komen, pak ik voor de verandering maar weer eens de Zziplexx NG-1's uit de kast. Lekker knallen met beesten van stokken!

Een medicijn wat vaak werkt. Even de zinnen verzetten en nieuwe plannen maken.
Tijdens dit avondje kanaalgeweld kwam ik er weer uit.

Ik heb het retedruk op 't moment! Werk en nog meer werk. Mijn favoriete nachtjes of vroege ochtenden schieten er nu even bij in.
De enigste mogelijkheid zijn nu de avondjes.
Nu heb ik nooit onder stoelen of banken geschoven, dat ik geen fan ben van avondjes.
Naar mijn idee is het allemaal wat minder. Misschien verbeeld ik het me maar. We gaan het zien de aankomende weken.

Eerst maar een avondje op het Noordzee-kanaal. Samen met vismaten Peter en Fons werd het een meer dan gezellige avond. Het hoofddoel was het vangen van tong. Hier zijn we allen in geslaagd.
Verdere bijvangsten waren er in de vorm van wijtingen, steenbolken, botten, grondels en een mooie paling.

Ik heb weer zin. Zin in een nieuw avontuur. Iets doen waar ik niet helemaal achter sta, maar stiekem wel leuk en spannend vind.

Avondkarperen. Hooguit een uurtje of drie. Met of zonder voerplek. Een mogelijke vangst bepaald de tijdelijke stek. Ik begin op drie stekken. Twee voorgevoerd en één instant.
Volgende week een update!

Hieronder nog een fotoverslag van een avondje 'kanalen'.


                                           Peter met een mooie paling



                                          Er liep groffe steenbolk tussendoor



                                         Grondel voor Fons




                                       Waar we voor zijn gekomen; een doublet tongen




                                  Costa Fortuna; Niet voor niets het zusje van de Costa Concordia




                          De eerste voor Peter


                         De man die wel in een 'karperflow' zit.

5 opmerkingen:

  1. Zinnen verzetten en even uit de "sleur" misschien. Succes met het vervolg. Leuke visserij zo.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles is weer op de rit Michael. Er is zelfs weer karper gevangen. Daarover later meer...

      Verwijderen
  2. Mjmjm een tongetje wanneer kan ik aanschuiven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gaan er wel in hoor! En inderdaad is het verstandig soms even de pijlen op wat anders te richten om daarna weer back on track te komen. Komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen