woensdag 14 augustus 2013

Week van de bijvis.



De noordenwinden zijn er niet uit te rammen. Voor de zomerliefhebber ideaal. Het vastgeroeste hogedrukgebied bied standvastig zomerweer.
Voor een mooie boezemsessie is dit weerbeeld bepaald niet ideaal.




Ik kan hier wel een potje gaan staan janken, maar de natuur net zoals karpers, dwing je gelukkig niet. Ik heb het gewoon niet op dit "bootjesweer".
Ach, klagen kunnen we ook niet na één van mijn succesvolste voorjaarsvisserijen ooit.
We hebben kennelijk nooit genoeg. Mee met de meute, mee met de kapitalistische maatschappij. Toch geniet ik veel en heel hard, van elk piepklein momentje en dingetje.


                                genieten van elk piepklein dingetje


Op 't moment loop ik de kantjes er een beetje af. Ik zwalk van stek na stek. Ik voer een beetje doelloos een handvol stekken aan. De meeste worden geeneens bevist. De inspiratie is er effe niet. Alleen een pittige onweersbui of een serieuze weersomslag kunnen mij nog helpen en zijn voor mij het enigste medicijn.
Toch is er de afgelopen twee weken flink doorgevist. Nieuwe visgronden worden knalhard en soms zelfs instant bevist. De karper doet het gewoon niet, althans niet bij mij. Het kan me ook totaal niet boeien op 't moment. Op dit moment beleef ik ontzettend veel plezier met het plannen maken voor toekomstige nieuwe plekjes. Ik kan nog net een karpertje ruiken, en da's voor mij een kleine stap na groot najaarssucces. Blanken en toch vangen.
Ook heb ik ontzettend veel lol of liever gezegd zie ik meer de waarde in van bijvangsten. Ok, een bram om drie uur 'snachts geeft mij ook de kriebels, maar een bak van een winde en een reflexsnoekbaars op een snowmannetje maakte mij visdag toch weer een dag om verder op te teren.
Sterkte op het strand of bij de caravan!



     Bij gebrek aan beter, een bak van een winde!


                               Gehaakt keurig in het bekkie.

4 opmerkingen:

  1. Ha Dres, dat zijn zeker mooie bijvangsten. Laatst had ik ook een snoekje op een roze pop-upje. Echt lachuh... hoezo gericht op karper vissen ;)

    I feel you betreft die zomerdrukte op het water. Uit narigheid doe ik nu meer aan late avond en nachtsessies om de meute te mijden.

    En een dipje is goed nu, dat betekent dat er straks weer wat hoogtepunten aan zitten te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Andres. Het weer is even raar. Heerlijk maar niet optimaal voor het vissen. Ik pak momenteel mijn voldoening aan het struinen met hondebrokken. Lekker aan de oppervlakte voeren op wierplekken. De vis is er erg aktief op. Ik vis er niet altijd op maar zit dan gewoon even een half uur te katapulten met brokken. Leuke bezigheid in deze warme dagen. Jij geniet weer op jouw manier. Leuk die winde en snoekbaars. De biggen komen wel weer.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bollen van jou hebben Watersense!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Tsak: Wat nou rubber! Gewoon een pop-uppie!;) En die dip komen we wel weer te boven. Het is tenslotte zomer.

    @ Michael: Oppervlaktevisserij is nu dodelijk. Zeker op die zwoele zomeravondjes!

    @Boudewijn: Wat denk je van de vanger dan!;)

    BeantwoordenVerwijderen