donderdag 1 augustus 2013

Zomers verassinkje


Het is alweer effies geleden dat ik wat ving. Om nu een klaagzang te voorkomen kan ik wel verhalen over bloemetjes en bijtjes, maar daar is deze blog tenslotte niet voor. Ik moet niks, maar ik mag wel en soms liever ongezien te gast zijn in onze mooie Hollandse natuur. Tijdens een kansloze voersessie mocht ik wel dit prachtige bovenstaande plaatje schieten. Ik ving daarna niets, maar toch was ik blij.
Door de hittegolf die over Nederland zucht is mijn inspiratie een beetje weggeébd. Ik maak me geen zorgen om de toekomst, maar die hitte werkt voor mij nou niet bepaald als een drive. Een stevig onweersfront wil nog wel eens voor een vinger in de pap zorgen.
Door die hitte ben ik ook weer wat gaan klooien op jagende baarsjes, het belagen van een makreeltje of zeebaars en met een feeder aan de slag gegaan.
Dit laatste was voor mij een eyeopener. Ik had er een leuk alternatief bij. Menig brasem werd geland en zelfs een paar knappe zeelten.
Door het laatste metertje wat aan te passen en verandering van voer te maken, kon ik zo meer gericht proberen een karpertje te vangen.
Bij mijn sponsor Watersense hebben ze sinds vorig jaar ook een prachtige stickmix op de markt. In combinatie met wat kneedbaar grondvoer en kleine pop-upjes en/of kunstmais ging ik op pad om wat aan te klooien.
Het werkte! Met deze manier van vissen kun je vrij selectief vissen en net een andere aasaanbieding presenteren. Met m'n tweedriekwarters is het een beetje grof en overdreven, dus werd de penhengel van zo'n montage voorzien. Goed, ik kom die hittegolf wel effies door en als de zuidwesters weer beginnen te blazen haal ik de zwaardere stokkies weer uit de schuur.
In een volgende update zal ik nader ingaan over deze leuke manier van karpervissen. Verbrand niet!


                        Ze hoeven niet altijd groot te zijn. Viva volschuppie!

9 opmerkingen:

  1. Errug mooie plaatjus! Ondanks de verschillende technieken en vissen toch maar weer de focus op de kerps gelegd?

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fer,
      Uiteindelijk komt de focus bij mij altijd terug op karper. Is ook een kwestie van vooraf je kansen inschatten. Zijn die niet zo groot, ga ik op wat anders pielen.

      Verwijderen
  2. Super mooi vol schubje Andres. Leuke manier van vissen met de feeder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan op sommige wateren echt een "dodelijke" visserij zijn Hennie. De Cloudy Stickmix van Watersense ben ik zeer tevreden over.

      Verwijderen
  3. Wat een volschuppie man !
    Groot of klein maakt geen ene reet uit bij dit soort van kerps !
    Well done

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sander,
    Dit soort visjes hoeven inderdaad geen dertig pond te zijn, maar ik hoop in de toekomst dat ie het wel gaat halen, de flikker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Andrès die foto's en de verschillende technieken.

    BeantwoordenVerwijderen