dinsdag 1 mei 2012

Stiekum lekker geblankt!


Toen ik gisteravond het oude dorpsplein van Sloten opreed, was er een drukte van jewelste. Zuipende yuppen, feestende mensen met oranje hoempapa en een grote muziektent waar op dat moment een gouwe ouwe klonk; Toontje Lager. Een toontje lager waren de afgelopen 3 dagen zeker voor mij weggelegd.
Fons is in z'n nopjes. Al zingend stapt hij euforisch zijn nederige onderkomen binnen. "'Stiekum lekker geblankt, ik hoop dat je 't leuk vond!, heb stiekum lekker geblaaaankt! Het moge duidelijk zijn. Fons is de grote winnaar geworden van de Amsterdamsche karper 3-daagse. Drie dagen gevist op drie verschillende wateren. 1 makkelijk cultuurwatertje, een stuk boezemwater en een iets groter en moeilijker en afgesloten water.
Wat kunnen sommige mensen een mazzel hebben. Ik zocht, ik voerde en legde de rode loper uit. Een strakke voorzet die Fons alleen maar in moest koppen. Ik heb alles geprobeerd en de beloning was een karpertje van drie pond.
Goed, genoeg gejankt! Tenslotte doen we alles met z'n 2-en gunnen elkaar vis. Een paar mesteekjes in de rug horen erbij. Wel word alles gedeeld. Iets wat in de hedendaagse karpervisserij op sommige na lang niet door iedereen begrepen word.
Tot overmaat van ramp klonk er nog een laatste gouwe ouwe uit de muziektent; De Dijk met; Ik kan 't niet!
Genoeg gezemel! Hieronder de pics:



                         De Milky Scopex was weer gewild deze dagen



                       De schubs waren aardig los afgelopen weekend



                      De boezem leverde een karrevracht brasem op



                     Als toegift een linkerflank voor Fons







4 opmerkingen:

  1. Yo Andres,
    Misschien was jouw drieponder wel veel slimmer en heeft jouw prestatie dus misschien wel meer waarde? ;) Mooie vissen van Fons en het ziet er naar uit dat het nu eindelijk begint te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pats! Fons is de baas! :) Toffe vissen hoor, die tweede foto is echt cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn n ieder geval lekker wezen hengelen !
    En hebben vissen gezien, en zelfs mogen vangen !
    Goed gedaan mannen !

    MVG Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Boudewijn; Zou ik ook zeggen als ik op mn klote heb gehad! Vandaag de ultieme revenge genomen. Ben weer drie vissen rijker. Volgt later op de blog...

    @Rolf; Zo zien we de schubs graag!!

    @Sander; Thanx. Het was genieten geblazen! Voor mij geen oranje hoempapa!!

    BeantwoordenVerwijderen