zaterdag 28 april 2012

De Amsterdamsche Karper 3-daagse


Het is weekend. Normaliter twee vrije dagen in het verschiet. Queensday aankomende maandag, maakt er drie van. Nu ben ik redelijk allergisch voor mensenmassa's, zoetigheden en rommelmarkten. Alleen het bier zou de pijn nog iets kunnen verzachten.
Gelukkig ben ik omgeven met vismaten die er net zo over denken. Rust, natuur en karpers. Dat is wat telt. Sinds 1989 vis ik op koninginnedag. Vroeger was het traditioneel, de haring achterna in de haven van Vlissingen of de Brouwersdam. Tegenwoordig word er op karper gevist. Koninginnedag heeft me geen windeieren gelegd. Vaak kwamen er juist op deze dag mooie vissen tevoorschijn.
Omdat het allemaal mooi aansluit in het weekend, hebben Fons, Peter en ik besloten om er maar een drie-daagse van te maken. Vandaag met Fons de aftrap op een vergeten maar '"Oldskool"'water, waar Fons ooit is begonnen. Nog maar es een oude liefde van stal. Morgen zullen we een stuk water van de boezem bezoeken, en op Queensday iets rustigs zonder lallende mensen en oranje slingers.
Er is vandaag in ieder geval gevangen! Stay tuned de komende dagen! Zo niet, maak er een leuk feestje van!!

2 opmerkingen:

  1. zo is dat lange gabber we zullen ze een poepie laten ruiken dat ging je trouwens vandaag goed af man groet fons en gerret aka roekoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En? En? En? Hoe is het verder gelopen?

    BeantwoordenVerwijderen