woensdag 6 juni 2012

Mengelmoesje



Afgelopen vrijdag kwam mijn zoon voor een weekend over. Altijd gezellig en leuk. Omdat het een artistiek ventje is, moest er eerst nog ergens wat geschilderd worden. Omdat grafiti zijn favoriet is, werd er een legale plek gezocht om z'n creativiteit de vrij loop te laten. Zo kwamen we uiteindelijk onder de Schellingwouderbrug terecht. Een plek met rondom veel water. Wat dacht je van het Amsterdam-Rijnkanaal, Het Nieuwe Diep, en het grote IJsselmeer wat achter de dijk ligt. M'n gedachten dwalen al weer af.

Onderweg kwamen we langs een paar kleine watertjes waar veel aktiviteit te bespeuren viel. Zoonlief zag karper en had meteen zin om te vissen. Zo werd al gauw een plan gesmeed om deze visen zaterdagochtend achter de schubben aan te zitten. Het werd een klein succesje voor de kleine grote man met twee vissen.




                               Zo trots als een pauw

Na dit mooie instantsuccesje werd er gauw nog even wat gevoerd op het grote water waar ik twee dagen later zou neerstrijken voor sessie twee op El Canto Muerto. De eerste sessie beloofde veel. Nu het vervolg nog.
Het regent, het regent flink door, het regent de hele dag. Een temperatuursdaling zorgt ervoor dat afgelopen zondag de temperatuur net zo hoog komt als met kerstmis 2011. Dit heeft ook direkte gevolgen voor de watertemperatuur van de ondiepe plaat op El Canto Muerto. Dat er vis zit was al gebleken en dat betaald zich zondagmorgen nog een keer uit met een schub en twee windes in een kwartier tijd. De regen en koude zet door en de vis kiest eieren voor z'n geld.


                               De laatste voor de dip

Ik ben ze kwijt. Een probleem maar ook best een uitdaging op het grote water. Ik speel op dit moment met vier wateren in m'n hoofd. Teveel en best stom eigenlijk. Switchen kan best lonend zijn, maar moet me inhouden om niet op drieentwintig plekken tegelijk te beginnen.
Ik trap de kickstarter van m'n brommer aan. Op zoek naar een nieuw avontuur.

8 opmerkingen:

  1. Leuk verslag Andres, mooi om dat trotste koppie van zoonlief te zien !
    Mooie vissen, en hou je in, twee, drie plekken lijkt me meer dan zat.

    Succes, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,

    Leuk dat je mn blog volgt.De tank van de brommer is weer leeg. Ik heb me ingehouden. Twee pekjes gevonden voor aankomende week en dan, oei!
    We spreken elkaar snel weer aan de waterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dres, luister nooit naar Peter. Hij is er zo eentje die werk heeft. Iemand met een missie in het leven naast het vissen. Foute gast! :))

    Serieus effe, leuk om je kid zo blij te zien, dat doe je goed ouwe! Nog leuker om te zien dat je het makkelijke water verlaat en voor moeilijk gaat. Dat verwondert me wel eens in karperland. Iemand vangt een dertiger en de wereld roept hoezee! Iemand vangt twintig karpers op een overvol putje en hij kan rekenen op een publiekelijke ego-streling. Zet die zelfde vent op een 'ander' water neer en wat gebeurt er? Juist! Geen moer!

    Goed dat je van het platgestampte pad bent afgestapt en daarom vind ik die laatste schub ook zo mooi! Chapeau!

    Rolf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peter zegt het al eigenlijk.
    over enkele jaren hoop ik ook lekker met zoonlief de lijnen nat te maken !
    Als hij het leuk vind.

    Mvg Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Rolf; Komt met jou zoontje ook wel goed. Rake woorden man, niets aan toe te voegen. Ik loop in ieder geval niet mee in de polonaise, 40 pond of niet. Ik hou van groot en lekker moeilijk, trouwens die 20 kg fukker zwemt daar ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Sander; Als ie wat groter word die kleine van jou, neem ik em wel mee vissen. Vangt ie wat!! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Of ik neem hem mee, vangt ie meer dan 'wat' ;)
    Mooie vissen, maar blijf nu wel van m'n stek weg he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Boudewijn; 'wat' is een ruim begrip;)
    Jouw Stek? Ik heb je er niet gezien met het heggeschaartje;)

    BeantwoordenVerwijderen